Aurelian-Claudiu KOTLAR
Data și ora: 2022-01-04 16:00
Locația: ETTI, Sala consiliu și Microsoft Teams
Rezumat teză de doctorat: Accesează
Automotive emissions have a great impact in the overall pollution. To minimize this impact, there are several technologies used, including electrical heated catalysts. These are especially important for vehicles with start-stop system and mild-hybrid vehicles. The power range necessary to heat up the catalyst is important. A solution for the electrical heated catalyst controller for 12V system is presented. For 48V systems, it is shown the necessity of a control with DC/DC converter, which will minimize the impact of load turn-on and turn-off. A design for such a system is presented, which uses a 2-phase DC/DC converter and GaN transistors. The impact of real components used in the design is discussed.

Conducător de doctorat

Prof. dr. ing. Paul SVASTA, Universitatea Politehnica din București, România.

Comisie de doctorat

Prof. dr. ing. Gheorghe BREZEANU, Universitatea Politehnica din București, România
Prof. dr. ing. Dan LASCU, Universitatea Politehnica din Timișoara, România
Prof. dr. ing. Dorin Marius PETREUȘ, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, România
Prof. dr. ing. Alexandru VASILE, Universitatea Politehnica din București, România.

Comisie de îndrumare

Prof. dr. ing. Paul SVASTA, Universitatea Politehnica din București, România
Prof. dr. ing. Alexandru VASILE, Universitatea Politehnica din București, România
Conf. dr. ing. Marian VLĂDESCU, Universitatea Politehnica din Bucureşti, România
Conf. dr. ing. Florin DRĂGHICI, Universitatea Politehnica din Bucureşti, România.